Obilježili smo Dan knjige 22.travnja
Povodom (rođen) Dana hrvatske knjige, pod vodstvom Antonije Kovačević, učiteljice hrvatskog jezika, provedena je anketa među učenicima šestog razreda kojom se željelo skrenuti pozornost na knjigu i čitanje te istaknuti njenu vrijednost u suvremenom društvu.
Više o rezultatima ankete i preporukama za čitanje, naših učenika šestih razreda, pogledajte pod opširnije.
(Rođen) Dan hrvatske knjige obilježava se 22. travnja jer je na taj dan Otac Hrvatske Književnosti Marko Marulić dovršio svoj spjev Juditu, a tiskao ju je 1521., dakle, prije 500 godina u Veneciji. Dan kasnije, 23. travnja obilježava se Svjetski dan knjige i autorskih prava.
Povodom (rođen) Dana hrvatske knjige provedena je anketa među učenicima šestog razreda kojom se željelo skrenuti pozornost na knjigu i čitanje te istaknuti njenu vrijednost u suvremenom društvu. Osim što su izvor zabave i smijeha, knjige su bogate riznice znanja, mudrosti, nadahnuća i savjeta. Knjiga ima ogroman utjecaj na čovjeka jer može promijeniti naš pogled na svijet, utjecati na donošenje odluka, razigravati našu maštu, razvijati empatiju prema ranjivim skupinama društva. Zato je zaista važno odabrati dobru knjigu koja će učiniti u nama baš to: i zabaviti nas, i razigrati nas, nadmudriti, savjetovati, utkati u nas važne životne vrijednosti, učiniti naš život boljim i kvalitetnijim.
Koliko je knjiga važna u životu jednog učenika – šestaša, pokazat će vam provedeno istraživanje. Na pitanje vole li čitati, 94% učenika odgovorilo je da vole, a 6% da ne vole. Na pomalo neugodno pitanje čitaju li svaku lektiru, 88% učenika odgovorilo je da pročitaju sve lektirne naslove, a 12 % većinom svaku. 50% učenika daruje knjigu kao poklon prijatelju, a samo 30% knjigu dobije na dar. 40% učenika pročita samo obaveznu lektiru, 30 % učenika uz obaveznu lektiru pročita godišnje barem još 5 knjiga, a 25% učenika pročita još dodatnih 10 ili čak 20 knjiga po izboru godišnje. Šestaši najčešće biraju pustolovne, ratne, avanturističke, kriminalističke sadržaje, no neki razigravaju maštu uz bajke, smiju se uz stripove i humoristične dječje romane.
Učenici 6. a razreda preporučuju vam za čitanje sljedeće naslove: Kronike iz Narnije, Zabranjena vrata, Charlie i tvornica čokolade, Tajna crne kutije, Gregov dnevnik, Mali Jan ima plan, Čvrsto drži joy-stick, Trojica u Trnju, Banditska bakica, Dječak u haljini, 10 000 milja pod morem.
Antonija Kovačević, prof.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |